Müşteri Bilgilendirme Metni

TURKONAY ELEKTRONİK PARA VE ÖDEME HİZMETLERİ A.Ş. BİLGİ FORMU


İşbu Bilgi Formu, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı İle Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları
Hakkında Yönetmeliğin “Tüketici Haklarını Bildirme Yükümlülüğü” başlıklı 48. maddesi uyarınca
TURKONAY’ın tüketici statüsundeki bireysel müşterilerine hitaben rahatlıkla anlaşılacak şekilde
ve elektronik olarak hazırlanmıştır.
Müşteriler, hesabın kullanımına yönelik olarak, Mevzuat uyarınca kimlik bilgilerini ve gerekli
diğer bilgi ve belgeleri vermek ve TURKONAY Sistemine başvuru işlemlerinde kendi nam ve
hesabına hareket etmekle yükümlüdür. Ergin olmayan (18 yaşın altında olan) Müşterilere,
anonim olanlar hariç ön ödemeli araçların ilk ihracı ile elektronik para hesaplarının açılması yasal
temsilcisinin onayının alınması ile gerçekleşecektir. Bu Müşterilerin hesapları yasal temsilcileri
tarafından izlenebilecek ve takip edilebilecektir.


TURKONAY Tarafından Verilen Hizmetler

Müşterilerimize; a) Elektronik para ihracı, b) Ödeme Hesabına para yatırılması ve Ödeme
Hesabından para çekilmesine imkan veren hizmetler de dahil olmak üzere Ödeme Hesabının
işletilmesi için gerekli tüm işlemleri, c) Ödeme Hizmeti Kullanıcısının Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı
nezdinde bulunan Ödeme Hesabındaki Fonun aktarımını içeren, bir defaya mahsus olanlar da
dahil doğrudan borçlandırma işlemi, ödeme kartı ya da benzer bir araçla yapılan Ödeme İşlemi ile
düzenli Ödeme Emri dahil para transferini, ç) Ödeme Aracının ihraç veya kabulü, d) Para
Havalesini, e) Fatura ödemelerine aracılık edilmesine yönelik hizmetleri, f) Ödeme hizmeti
Kullanıcısının isteği üzerine başka bir ödeme hizmeti sağlayıcısında bulunan ödeme hesabıyla ilgili
sunulan ödeme emri başlatma hizmetini, g) Ödeme hizmeti kullanıcısının onayının alınması
koşuluyla, ödeme hizmeti kullanıcısının ödeme hizmeti sağlayıcıları nezdinde bulunan bir veya
daha fazla ödeme hesabına ilişkin konsolide edilmiş bilgilerin çevrim içi platformlarda sunulması
hizmetini kapsamaktadır.


Elektronik Paranın İhracı ve Kullanımı

Müşterinin talebi üzerine ihraç edilmiş Elektronik Para karşılığında alınan fon tutarını gösterir
dekont elektronik ortamda Müşterinin ulaşımına sağlanır, ayrıca talep halinde ise Müşteriye
iletilir.

TURKONAY, Elektronik Para'ya faiz işletmez, süreye ve tutara bağlı menfaat sağlamaz, kredi
verme, taksitlendirme, tahsil edilemeyen tutarlara ilişkin ödeme veya ödeme garantisi verme
anlamına gelecek faaliyetlerde bulunmaz.


Müşteriler, herhangi bir zamanda elektronik paranın kısmen veya tamamının geri ödenmesini
talep edebilir. TURKONAY, Mevzuat uyarınca aksi yönde bir hak veya yükümlülüğü bulunmadığı
sürece, Müşterinin talebi üzerine Elektronik Paranın karşılığı kadar Fonun geri ödenmesine ilişkin
işlemleri gecikmeksizin ve her hâlükârda talebi almasının ardından en geç
ertesi iş günü sonuna kadar yapmakla yükümlüdür. Geri ödeme Elektronik Paranın Fona
çevrilmesi suretiyle gerçekleştirilir.


Elektronik para karşılığı fonun kredi kartı ile ödendiği durumlarda, elektronik paranın geri
ödenmesi sadece aynı kredi kartı hesabına yapılır. Geri ödemeden önce kredi kartının iptal
edilmiş olması halinde, elektronik paranın geri ödenmesi fon yatıranın adına açılmış bir ödeme
hesabına yapılır.


Turkonay Hizmetinin Gerçekleştirilmesi İçin Müşteri Kimliğinin Belirlenmesi


TURKONAY Hizmetleri almak isteyen Müşteri, Mobil Uygulama veya TURKONAY Web Sitesi
üzerinden Sözleşmeyi okuyup “kabul ediyorum” seçeneğini tıklayarak Kişisel Verilerini ve
Güvenlik Bilgileri’ni içeren bilgi ve belgelerini Mobil Uygulama ya da TURKONAY Web Sitesi
üzerinden, E-posta veya çevirim içi görüntülü görüşme benzeri yöntemlerle TURKONAY’a
iletecek, TURKONAY tarafından Müşteriye kimliğinin belirlenmesi ve diğer kullanıcılardan ayırt
edilmesi amacıyla SMS veya E-posta yoluyla Kimlik Tanımlayıcı bildirilecektir. Müşteri Kimlik
Tanımlayıcı aracılığıyla giriş yaptıktan sonra cep telefonuna gelecek onay şifresini TURKONAY
Sistemi’ne tanıtmak suretiyle TURKONAY Sistemi’ne erişim sağlayacaktır.


Ödeme İşleminin Onaylanması ve/veya Onayın Geri Alınması

Gönderen tarafından başlatılan Ödeme İşlemi’nin tamamlanması için; TURKONAY, TURKONAY
Sistemi üzerinden onay verir. Ödeme İşlemi, Gönderen tarafından Ödeme İşlemi’nin
gerçekleştirilmesi için TURKONAY’ın ileteceği doğrulama kodunun belirtilen alana girilmesi vb.
yöntemlerle onay verilmesi ile yetkilendirilmiş kabul edilecektir. Gönderen tarafından
TURKONAY’ın yetkilendirilmesinden sonra işlem TURKONAY tarafından gerçekleştirilmediği
müddetçe geri alınabilir. Ödeme talimatının 0850 474 22 23 TURKONAY Çağrı Merkezi aranarak
geri alınması mümkündür. Ödeme İşlemi’nin Alıcı tarafından veya Alıcı aracılığıyla başlatıldığı
durumlarda, Gönderen, Ödeme Emrini TURKONAY’a ilettikten veya Ödeme İşlemi’nin
gerçekleştirilmesi için onay verdikten sonra Ödeme Emri’ni Gönderen geri alamaz.


Ödeme İşleminin Azami Tamamlanma Süresi

TURKONAY, Ödeme Emrinin alındığı tarihte derhal ve her halükarda en geç izleyen iş günü
sonuna kadar Ödeme İşleminin tutarını Alıcının Ödeme Hizmeti Sağlayıcısının hesabına aktarır.
Alıcı ile sözleşme olması halinde bu süre en fazla 4 (dört) gün olarak belirlenebilir. Ödemenin
gerçekleştirilmesi için Ödeme Emri’nin verildiği tarihten sonraki bir tarihin kararlaştırılması
halinde, TURKONAY, Ödeme İşleminin tutarını Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’nın hesabına
bu tarihte gönderir. Alıcının Ödeme Hizmeti Sağlayıcısının yurt dışında bulunması halinde,
Ödeme Emrinin alındığı tarihten en geç 1 (bir) hafta içerisinde Ödeme İşleminin tutarı Alıcının
hesabına aktarılır.


Ödemenin gerçekleştirilmesi için Ödeme Emrinin verildiği tarihten sonraki bir tarihin
kararlaştırılması halinde, ödeme tutarı bu tarihten önce Gönderenin Ödeme Hesabından
düşülemez. TURKONAY, Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı olması durumunda TURKONAY

Ödeme İşlemi tutarının hesabına geçtiği iş gününün sonuna kadar bu tutarı Alıcı’nın Ödeme
Hesabı’na aktararak kullanımına hazır hale getirir. Alıcı’nın TURKONAY nezdinde bir Ödeme
Hesabı’nın bulunmaması halinde, Alıcı adına fonu alan TURKONAY bu fonu derhal ve her
halükarda en geç izleyen iş günü sonuna kadar Alıcı’nın kullanımına hazır hale getirir.
TURKONAY’ın, Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı olması durumunda ve Alıcı tarafından veya
Alıcı aracılığıyla başlatılan Ödeme İşlemi’nde, TURKONAY Ödeme Emri’ni Alıcı ile üzerinde
anlaşılan süre içinde Gönderenin Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’na iletir.
Tüketici statüsünde olan müşteriler bakımından, Ödeme Hesabına hesabın para birimi cinsinden
nakit olarak yatırılan paralar, TURKONAY tarafından alındığı tarihte kullanıma hazır hale getirilir.

 

Ödeme Emrinin Gerçekleştirilmesi

Müşteri, Ödeme Emrinin gerçekleştirilmesi için Alıcı, ödeme yöntemi, Ödeme İşleminin tutarı,
para birimi, işlem açıklaması ve hizmetin niteliğine göre talep edilecek diğer bilgileri TURKONAY’a
iletmek zorundadır.

Müşterinin Şikayetleri ve Bilgilendirilmesi

Bireysel Müşteriler, TURKONAY tarafından sağlanan hizmetlere ilişkin yapacakları şikâyet ve itiraz
başvurularını 0850 474 22 23 numaralı Çağrı Merkezi’ni arayarak veya mim@turkonay.com.tr
adresine E-posta yolu ile iletebilecektir.

TURKONAY kendisine iletilen tüm Müşteri şikayet ve itirazlarını en kısa sürede ve her halükarda
en geç 20 (yirmi) gün içerisinde inceleyerek sonuçlandırıp müşterinin başvuru yöntemi
kullanılarak gerekçeli olarak cevap verecektir. TURKONAY, Müşterinin şikayetleri çerçevesinde
çözüm ve koruma önlemleri sağlamak için azami çabayı gösterecektir.
Bireysel Müşteriler, TURKONAY’ın 20 günlük cevap süresinin bitiminden itibaren yahut verilen
cevabın yeterli bulunmaması halinde cevabın verildiği tarihten itibaren 60 (altmış) gün içerisinde
Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği (TÖDEB) Bireysel Müşteri Hakem Heyetine,


TÖDEB internet sitesinden temin edilen Başvuru Formu doldurularak ve elektronik olarak
ücretsiz başvuru yapabilirler.

Bireysel müşterilerimizin (hakem heyeti ya da 6502 Sayılı Kanunun 73/A maddesi uyarınca
arabulucu başvurusu sonrasında) tüketici mahkemelerine başvurma hakkı saklıdır.

 

Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği (TÖDEB) Bireysel Müşteri Hakem Heyetine
İlişkin Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik uyarınca,

  • Başvuruya konu işlem veya eylemin gerçekleştiği tarihten itibaren 2 (iki) yıl içinde Heyete
    iletilmek üzere Birliğe ulaşmayan başvurular,
  • Yargıya veya Tüketici Hakem Heyetlerine intikal etmiş olanlar,
  • Bireysel nitelik taşımayan ticari faaliyet konularıyla ilgili işlemlerinden kaynaklananlar ile
    tüzel kişiler tarafından yapılan başvurular,
  • Kuruluşların personeli hakkındaki başvurular veya sundukları ürün ve hizmetler hakkında
    genel mahiyet taşıyan başvurular.
  • iflas veya tasfiyesine karar verilen bir kuruluşun aldığı kararlarla ilgili olanlar,
  • Henüz gerçekleşmemiş işlemlerle ilgili olanlar,
  • Daha önce Heyet tarafından incelenmiş, karara bağlanmış veya kesinleşmiş mahkeme ya
    da Tüketici Hakem Heyeti kararına konu olanlar,
  • Başvuru sahibinin itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla, başvuru sahibi ile üyeler arasında
    çözüme kavuşturulmuş olan başvurular,
  • Birlik üyesinin cevabının başvuru sahibine ulaştığı veya tebliğ edildiği tarihi izleyen 60
    (altmış) gün içinde Heyete iletilmeyen başvurular,
  • Ödeme hizmeti ve elektronik para ihracı faaliyetleri dışında kalan başvurular,
  • Adli yargı yerinin görev alanı içinde olan talep konuları,
  • Kanunlarda suç olarak öngörülen fiiller,

 

Birlik tarafından Heyet gündemine alınmaksızın sekretarya tarafından reddedilir.
Kabul edilerek inelenen başvurulardan, TÖDEB Hakem Heyetinin tutarı işlem başına 3.000 (üç
bin) Türk Lirası’na kadar olan uyuşmazlıklarla (Belirtilen üst sınır her sene Ocak ayında, ilan
edilen yeniden değerleme oranında artırılır) ilgili kararları, yargı yolu açık olmak üzere TURKONAY
tarafından uygulanır. TURKONAY, kararın kendisine ulaşmasını izleyen 15 (on beş) gün içinde;
kararın gereğini yerine getirir, başvuru sahibini bilgilendirir ve her bir işlem ile ilgili TÖDEB’e yazılı
olarak bilgi verir.


Başvuru sahibi müşteri, Hakem Heyeti kararına ilişkin TÖDEB tarafından kendisine gönderilen
yazının ulaşma tarihini izleyen 15 (on beş) günlük sürenin bitimini takiben TÖDEB’e kararın
uygulanmadığı konusunda yazılı olarak başvuruda bulunabilir.
Bireysel müşterilerin, TURKONAY ile arasında Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para İhracı ile
Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik uygulamalarından doğabilecek ihtilafların
değerlendirilmesi ve çözüme kavuşturulması amacıyla 6502 sayılı Tüketicinin Korunması
Hakkında Kanun hükümleri ve diğer kanunlarla tanınmış müracaat hakları saklıdır.

 

Müşterinin Bilgi Talep Hakkı

Müşteriler, TURKONAY’dan bilgilendirme talebinde bulunabilirler. TURKONAY, Müşterilerden
gelen Bilgilendirme talepleri ile ilgili Yönetmelik çerçevesinde sağlaması gereken bilgileri
herhangi bir isim altında ücret, masraf, komisyon veya diğer menfaat talep etmeksizin 20 (yirmi)
gün içerisinde bilgilendirmek suretiyle yerine getirir.

Ne var ki müşterinin Yönetmelikle belirlenmişler dışında ek bilgi, daha sık bilgilendirme veya
bilgilerin işbu çerçeve sözleşmede öngörülenden farklı yöntemlerle iletilmesini talep etmesi
halinde yahut ilgili diğer mevzuat gereği belirli bir şekilde yapılması zorunlu olan bildirim ve
işlemlerden TURKONAY işlemin maliyeti kadar ücret talep edebilir.

Müşteriler, özel duyuru vb. bilgilendirmeleri başvuru esnasında belirttiği kanal dışında gelen
duyurulara itibar etmemelidir.


Müşterilerimizin bilgilendirilmesine ilişkin mevzuat gereklilikleri kapsamında, hizmetlerin verildiği
platformlardan ya da müşterilerimizin hizmeti alırken kullandığı cihazlardan kaynaklanan
nedenlerle bunların bilgilendirme olanakları açısından yetersiz kalması durumunda, söz konusu
yasal bilgilendirmeler müşterimizin tercih ettiği iletişim kanalı üzerinden, bunun da ulaşılabilir
olmaması halinde müşterilerimize ait sistemlerimizde kayıtlı alternatif iletişim kanalları (eposta
adresi, ikamet adresi vb) üzerinden yapılacaktır. Müşterilerimiz, iletişim kanallarımız olan
mim@turkonay.com.tr mail adresi ya da 0 850 474 22 23 nolu Çağrı Merkezimiz vasıtasıyla da
söz konusu yasal bilgilendirmelere ulaşabilecektir.


Verilerin Korunması

TURKONAY, ödeme hizmeti faaliyetinin gerçekleştirilmesi ile ilgili verilere yasalarca kendisine
verilen yetki ve sorumluluklar kapsamında yalnızca ilgili müşteriyi açıkça bilgilendirmek şartı ile
erişebilir, bu verileri kullanabilir ve saklayabilir. Ödeme hizmeti faaliyetinin gerçekleştirilmesi ile
doğrudan ilgili olmayan sebeplerle bu verilere erişilmesi, verilerin kullanılması ve saklanması
yalnızca müşterinin onayı ile mümkündür. Ödeme hizmeti faaliyetinin gerçekleştirilmesi ile
doğrudan ilgili olmayan sebeplerle erişilen veriler içerisinde kişisel veriler olması durumunda
müşterinin açık rızasının alınması gerekir.


Ödeme Aracı ve Hassas Müşteri Verileriyle İlgili Hak ve Yükümlülükler

Müşteri, Ödeme Emrini vermek için TURKONAY ile arasında belirlenen ve kullanılan kart, cep
telefonu, şifre ve benzeri kişiye özel araçlarla işlem gerçekleştirir.
Müşteri, hesabına ilişkin Müşteri adı ve şifresi gibi bilgiler dahil ve bu sayılanlarla sınırlı
olmaksızın Ödeme Aracı’na ve Hassas Müşteri Verileri’ne ilişkin bilgileri 3. kişilerin erişmesine
hiçbir şekilde izin vermeyeceğini, bunların güvenliğini sağlamaktan bizzat sorumlu olduğunu,
Müşteri hesabına ilişkin Müşteri adı ve şifresi gibi bilgilerle Ödeme Aracı’na ve Hassas Müşteri
Verileri’ne ilişkin bilgileri 3. kişilere açıklamayacağını, kullandırmayacağını ve bu bilgileri
kendisine verilme amacı dışında kullanmayacağını kabul eder.

TURKONAY, Müşterinin Ödeme Aracı ile ilgili Kişisel Güvenlik Bilgilerine erişimlerinin
engellenmesi için gerekli önlemleri almak, Ödeme Aracının yenilenmesi dışında, talep edilmemiş
bir Ödeme Aracını Müşteriye göndermemek, iptal edildikten sonra kendisinden talep edilen yeni
Ödeme Aracının kullanıma açılması talebinde bulunulabilmesini sağlamak için gerekli önlemleri
alarak Ödeme Aracının veya Ödeme Aracına ilişkin Kişisel Güvenlik Bilgilerinin Ödeme Hizmeti
Kullanıcısına güvenli ve sorunsuz bir şekilde ulaştırılmakla yükümlüdür. TURKONAY, yeni Ödeme
Aracının bildirim tarihinden itibaren Mevzuat uyarınca saklanması gereken süre içinde talep
edilmesi halinde iptal için bildirim yapıldığına ilişkin kanıtları Müşteriye sağlamakla yükümlüdür.
Ödeme Aracının TURKONAY’ın bu yükümlülüklerden herhangi birini yerine getirmeksizin
kullanılması halinde, doğan zarardan Müşteri sorumlu tutulamaz.


Yetkilendirilmemiş veya Hatalı Gerçekleştirilmiş İşlemlerde Tarafların Hak ve Yükümlülükleri

Yetkilendirilmemiş veya hatalı gerçekleştirilmiş işlemlerin olması halinde Müşteri,
yetkilendirmediği veya hatalı gerçekleştirilmiş Ödeme İşlemini öğrendiği anda gecikmeksizin
derhal Çağrı Merkezi üzerinden TURKONAY’a bildirerek işlemin düzeltilmesini isteyebilir.
Düzeltme talebi, her halükarda Ödeme İşleminin gerçekleştirilmesinden itibaren 13 (on üç) ay
içinde yapılır. Ancak, TURKONAY tarafından Ödeme İşlemine ilişkin Yönetmelik’te belirtilen tüm
bilgilerin Müşteriye sağlanmamış olması halinde, Müşteri bu süreyle bağlı olmaksızın her zaman
düzeltme talep edebilir. Bu bildirimler yazılı olarak veya Uzaktan İletişim Aracı ile yapılabileceği
gibi, bildirimlere ilişkin kayıtlar TURKONAY tarafından saklanacaktır.

Müşterinin gerçekleşmiş bir Ödeme İşlemini yetkilendirmediğini veya işlemin doğru bir şekilde
gerçekleşmediğini iddia etmesi durumunda, bu işlemin Müşteri tarafından onaylandığını, doğru
bir şekilde kaydedildiğini ve hesaplara işlendiğini ve sunduğu hizmetlerde yaşanan teknik bir arıza
veya sorundan etkilenmediğini ispat yükümlülüğü TURKONAY’a aittir.
Ödeme İşleminin, Müşteri tarafından yetkilendirilmeksizin ya da hatalı olarak gerçekleştiğinin
ispatı durumunda, TURKONAY bu Ödeme İşlemine ilişkin tutarı derhal Müşteriye iade etmek veya
Müşterinin Ödeme Hesabını eski durumuna getirmekle yükümlüdür. Bu durumda ilgili işlem
bedeli Alıcı veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’na aktarılmayarak TURKONAY tarafından
doğrudan Müşteriye iade edilecektir. Bahsi geçen bildirimin yapıldığı tarih itibariyle ilgili işlem
bedeli Alıcı veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’na aktarılmış ise, TURKONAY ilgili tutarları
Alıcı veya Alıcı’nın Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı’na iade talep ederek Müşteriye aktarır. TURKONAY
harcama itirazlarında geri ödeme taleplerinin değerlendirilmesi 45 (kırk beş) ile 180 (yüz seksen)
gün arası sürebilir. Bu süreler yurt içi ve yurt dışı bankalar nezdinde değişiklik gösterebilir.
Kayıp veya çalıntı bir Ödeme Aracının kullanılması ya da Kişisel Güvenlik Bilgilerinin TURKONAY
tarafından gereği gibi muhafaza edilmemesi nedeniyle Ödeme Aracının başkaları tarafından
kullanılması durumunda, Müşteri, yaptığı bildirimden önceki 24 (yirmi dört) saat içinde
gerçekleşen yetkilendirmediği Ödeme İşlemlerinden doğan zararın 250 (iki yüz elli) Türk Lirasına
kadar olan bölümünden sorumludur. Ancak Müşteri tarafından Ödeme Aracının kaybolduğunun
veya çalındığının ya da iradesi dışında gerçekleşmiş herhangi bir işlem olduğunu öğrendiği tarihte
derhal TURKONAY’a bildirmesi halinde, Müşteri gerçekleşen yetkilendirmediği Ödeme
İşlemlerinden sorumlu tutulamaz.

Müşteri, Ödeme Aracını ihraç ve kullanım koşullarına uygun olarak kullanmaması, Ödeme Aracını
hileli kullanması veya Ödeme Aracı ile ilgili Kişisel Güvenlik Bilgilerinin korunmasına yönelik
gerekli önlemleri almaması ya da Ödeme Aracının kaybolması, çalınması veya iradesi dışında
gerçekleşmiş herhangi bir işlemi öğrenmesine rağmen durumu derhal TURKONAY’a bildirmemesi
hallerinde bu yükümlülükleri kasten veya ağır ihmalle yerine getirmemesi durumunda,
yetkilendirilmemiş ödeme işleminden doğan zararın tamamından sorumludur.

 

Sözleşmede Değişiklik


TURKONAY, Sözleşmedeki her türlü değişikliği, değişikliğin yürürlüğe girme tarihinden en az 30
(otuz) gün önce TURKONAY Web Sitesinden ya da TURKONAY Mobil Uygulaması üzerinden
duyurmak suretiyle ya da Müşterinin kendisine bildirdiği E-posta veya posta adresine yapacağı
gönderim veya Müşterinin cep telefonuna SMS göndermek suretiyle ya da Çağrı Merkezi aracılığı
ile Kullanıcı’yı Müşteri’yi arayarak iletecektir.


Müşterinin 30 (otuz) gün içerisinde değişiklikle ilgili bir fesih bildirimi olmaması halinde değişiklik
Müşteri tarafından kabul edilmiş sayılır.

 

Sözleşmenin Süresi, Feshi ve Sonuçları


Müşterinin Mobil Uygulama’da veya TURKONAY Web Sitesi'nden yer alan Sözleşmeyi okuyup
“kabul ediyorum” seçeneğini tıklaması sonrasında Sözleşme süresiz olarak yürürlüğe girer, ancak
Müşteri 1 (bir) ay önceden bildirimde bulunmak suretiyle dilediği zaman herhangi bir neden
göstermeksizin sözleşmeyi feshedebilir.


TURKONAY Sözleşmeyi en az 1 (bir) ay öncesinden bildirmek suretiyle feshedebilir. TURKONAY’ın
diğer mevzuattan kaynaklanan yükümlülükleri çerçevesinde sözleşmeyi feshetmesinin gerektiği
durumlarda, bu fıkra hükümleri uygulanmaz.


TURKONAY, Müşterinin Sözleşmenin feshini talep edebilmesine imkan sağlayacak gerekli
altyapıları sunar ve fesih talebini aldıktan sonra, Müşterinin Sözleşmede yer alan
yükümlülüklerini yerine getirmiş olması kaydıyla, mümkün olan en kısa süre içerisinde fesih
işleminin gereklerini yerine getirir.


Taraflar’dan birinin sözleşmesel yükümlülüklerini ihlal etmesi ve ihlalin düzeltilmesine ilişkin
olarak karşı Tarafça iletilen talebe rağmen ilgili ihlalin 7 (yedi) iş günü içerisinde düzeltilmemesi
halinde, 1 (bir) aylık ihbar süresi beklenmeksizin Sözleşme, ihtarı gönderen Tarafça yazılı olarak
iletilecek bir ihbarla derhal tazminat ödemeksizin feshedebilir. İhlalin Müşteri’den kaynaklı
olması durumunda TURKONAY, bu süre içerisinde aykırılığın giderilmemesi halinde kendi
tercihine göre geçici olarak Sözleşmeyi askıya alma hakkını da kullanabilecektir.
Sözleşme kapsamında hileli veya yetkisiz kullanım şüphesinin ve benzeri durumların söz konusu
olduğu hallerde TURKONAY Müşteriye sunduğu hizmetleri askıya alabilecek, Ödeme Aracı’nı
kullanıma kapatabilecektir. Bu durumda TURKONAY (Mevzuat’ta bilgi verilmesini engelleyici
düzenlemeler bulunması veya güvenliği tehdit edici objektif nedenlerin varlığı dışında) Müşteri’yi
bilgilendirecek ve askıya alınma sebebi ortadan kalktığında hizmetleri ve Ödeme Aracı’nı yeniden
kullanımına sunacaktır.


Müşterinin işbu Sözleşme kapsamında sunulan hizmetleri yasalara ve ahlaka aykırı amaçlarla,
yasalara veya ahlaka aykırı ürün veya hizmetlerin temini amacıyla kullandığının tespit edilmesi
halinde işbu Sözleşme TURKONAY tarafından herhangi bir ihbar süresi verilmeksizin hesabı
kapatarak derhal feshedilebilecektir.


Sözleşmenin ilk yılı içerisinde haklı bir nedene dayanmaksızın Müşteri tarafından feshi halinde ya
da ilk yıl içerisinde 36.2. ve 36.3. maddeleri gereğince TURKONAY tarafından feshi halinde
TURKONAY Müşteri’den maliyetleri ile ilgili fesih ücreti isteyebilir.
TURKONAY’ın Mevzuat kapsamındaki faaliyet izninin herhangi bir nedenle sonlanması halinde,
işbu Sözleşme TURKONAY’a herhangi bir tazminat yükümlülüğü doğurmaksızın feshedilecektir.
Ödeme Hizmeti ücretinin peşin olarak ödenmesi halinde, fesih tarihinden sonraki dönemi içeren
fazla ödenen tutar Müşteriye iade edilir.

 


Sözleşmenin feshi veya herhangi bir nedenle sona ermesi, Taraflar’ın fesih tarihinden önceki
yükümlülüklerini ortadan kaldırmaz. Taraflar’ın işbu Sözleşmede yer alan gizlilik ve bilgi
güvenliğine ilişkin yükümlülükleri Sözleşmenin sona ermesi veya feshinden sonra da devam
edecektir.


Sonuç

Tüketici statüsündeki bireysel müşterinin, TURKONAY’ın Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri’ne
ilişkin hazırlamış olduğu, müşterilerin Kanun kapsamına giren işlemlerle ilgili haklarına, bu
işlemleri yapmak için kullanabilecekleri alternatif erişim kanalları ile yenilikçi ödeme
yöntemlerine, bu işlemlerle ilgili güvenlik ve koruma önlemlerine, ücretlendirmenin adil ve şeffaf
bir şekilde yapılması gerekliliğine ve şikâyet ve müracaat hakları ile ilgili alternatif yöntemlere
ilişkin bilgilendirme içerir işbu Bilgi Formu her zaman Müşterilerin erişimine hazır bulundurulur.